Wednesday 10 June 2009

Oppsigelse? Oh YES!

Jeg har ikke fått ny jobb - enda.
Men jeg er så sinna som det går an å bli tror jeg. Har heldigvis roet seg litt nå da, men..
Igår ringer mamman min og sier jeg har fått en STOOR konvolutt i posten som viser seg og være fra arbeidsgiver.
Jeg har tidligere fått inntrykk fra andre tidligere ansatte at om du gjør/sier ting de misliker og de finner ut at du ikke er en nikke dukke som bare nikker og smiler til alt de ber deg om begynner "utskvisingen"..
At de rett og slett gjør livet surt for deg til du slutter av eget initiativ..
Jeg har lurt på hvordan de skulle fått det til i mitt tilfelle, men nå skal dere høre.
I dette brevet er det en varsel om endring av arbeidssted.
Der de forteller meg at de vil flytte meg til butikken i SANDNES (som for øvrig går dårlig og skal LEGGES NED så fort kontrakten med senteret går ut..)
Arbeidstider og lønn vil forbli uforandret og reise mellom Stavanger og Sandnes vil bli dekket.
Dette visstnok fordi det er store samarbeidsproblemer mellom meg og ansatte i Stavanger. Ja, for arbeidgiver har jo ansvar for å opprettholde et godt arbeidsmiljø.
Yeah right meg i rumpa rett og slett!!
Hadde de ønsket det hadde alle blitt godtatt og ikke minst hadde de hørt på deres ansatte og latt dem få lov til å uttrykke seg og spør spørsmål uten å bli slengt på dør.
Det verste er at dette vet jeg absolutt INGENTING om før min mor ringer og leser det for meg.
Og hvor falske er egentlig kollegene mine i Stavanger da?
Jeg kan tenke meg én person som kanskje har sagt noe, for han har plutselig oppført seg kjemperart mens vi har vært på jobb sammen, men jeg har allikevel snakket med han og prøvde å holde en samtale gående for at vi skal ha det ok på jobb.
Mens de andre har jeg det veldig gøy med på jobb, utenom hun som er butikksjefen da.
Hun og jeg har hatt våre diskusjoner, men vi har allikevel klart å fått det til å fungere for vi rett og slett var nødt og det har gått helt greit.
Så enten er det hun som har satt i gang hele greia og sagt at det er hun personlig som har et problem, altså ikke ALLE de ansatte eller så er hele gjengen noen jævla falske feiginger!

Heldigvis er jeg jo allerede på jakt etter jobb, men faen altså, jeg NEKTER å reise i minst en time en vei for å jobbe i en drittbutikk i Sandnes og selvfølgelig vil jeg jo helst ikke se trynene på noen av de jeg har jobbet med det siste halve året.
Så nå er planen og holde meg sykemeldt ut Juli (da Juli kommer til å bli oppsigelses måneden), håper virkelig legen min går med på det. Men han vet jo at jeg sliter med meg selv psykisk, så hvis jeg forklarer historien tror jeg han kan ordne noe for meg. Det kommer til å ødelegge meg helt å gå på jobb nå. De vil faktisk ha meg i Stavanger til den 22.06)
Så får jeg HÅPE jeg får en jobb å gå til i løpet av August/September.

TAKK GUD jeg har fantastisk kjæreste og familie!!! Elsker dere!

2 comments:

  1. eeeeeh....WTF????? WTH????? Er ikke dette et tilfelle hvor de da burde tatt deg inn til samtale og pratet med deg? jeg ville gått gjennom kontrakten min nøye, for jeg tror ikke engang de har LOV å gjøre sånt! Gi dem et lite helvete. Arbeidstagere idag har ALLE rettigheter, så tro du meg, du kan gi et SKIKKELIG helvete på jord om du setter igang!!!;) Jeg blir så sint på dine vegne at jeg raser her jeg sitter. Jeg ville faktisk forhørt meg med en advokat eller hvertfall fått en til å titte på papirene dine!!:) men det ordner seg dette også pus, jeg tror det er en enmannsagenda iom at de ikke tørr ta dette ansikt til ansikt! Og da har det nok ikke noe med noen av de andre ansatte å gjøre! suss i panna

    ReplyDelete
  2. Joda, det er akkurat det som er så sinnssykt.. At de ikke har tatt det opp med meg...
    Og ja, jeg vet jeg kunne laget et sant helvete om jeg ønsket, men jeg ORKER ikke :(
    Jeg vil bare levere min oppsigelse og komme meg vekk.. OG de skylder meg en mnd lønn da, for jeg slutter før jeg skulle hatt ferie! HAH!!

    ReplyDelete