Wednesday 3 June 2009

Sykemeldt - "Ferie"!!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 0

Jeg var hos legen på tirsdag og fikk snakket litt om hvordan jeg har det og uten at jeg ba om det så sykemeldte han meg. Ut uka, så jeg har noen dager å hente meg inn på. Idag er første dagen og jeg har vasket noen maskiner med klær, tatt oppvasken med hjelp av min kjære som tørker, ryddet gangen (i et hav med sko!!!) og ryddet i et hjørne hvor det har stått esker og ting og tang som bare ikke har fått en fast plass enda.
Imorgen har mamman min fri og vi skal ha mamma-datter dag! Det gleder jeg meg til.
Hun kommer i 12 tiden og da skal vi spise sen frokost sammen, alle 3, også skal vi ut en tur på plantasjen iallefall også vil jeg hjem til mamma en tur og hente en kommode jeg trenger som skal stå i det hjørnet jeg ryddet i idag, også kanskje gå en deilig tur.. Kommer litt an på hvordan været er.. Har blåst noe helt sinnssykt i det siste..

Sånn ellers har dagen idag blitt fullstendig ødelagt av noe styr med lønning og sånn på jobben. Vi skulle hatt lønna på fredag og jeg går jo på fastlønn og fikk plutselig ikke lønna, men alle andre på jobben hadde fått den.
Så jeg ringer og blir fortalt at dette er feriepengemnd, så jeg har bare fått utbetalt 1800 i feriepenger!!! (jeg begynte i jobben i desember..)
Det vil si at jeg nå kunne ta ferie uten å bli trukket penger, men hallo?? hva skal jeg liksom gjøre denne mnd uten penger?
Jeg ringer i panikk til "store sjefen" som er fullstendig idiot i hodet og prøver å fortelle meg dette var fullstendig normalt.. Men jeg mener at normalt ville vært at jeg får normal lønn hele tiden og blir trukket for evt ferie når jeg tar det..
Så nå har han da, etter mye om og men (etter han først lovet å betale ut full lønn og trekke meg i lønn når jeg har ferie som ønsket) godkjent et forskudd på 15000 også skal de trekke 7500 av juni og juli lønna!! (Det betyr jeg går uten penger så og si når jeg skal ha ferie..
HVORFOR i all verden skal han være så vanskelig?
Og når slike ting skjer tar jeg så enormt på vei og reagerer vanvittig sterkt med tårer og you name it, og da kommer jeg jo i dette nedstemte og dårlige humøret med en gang.. :(
Tror forresten også jeg tar meg en tur innom LO imorgen med mamman min og melder meg inn. Tror jeg trenger det. Arbeidsplassen min er jo bare galskap!

God natt sweets!!

No comments:

Post a Comment